Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

Wednesday, December 14, 2011

SYARAT PERMOHONAN RUMAH MESRA RAKYAT (RMR) | SPNB 2012 |


Video Terbaru Tahun Baru Cina dari Petronas.....Saksikan !!!


SYARAT PERMOHONAN RUMAH MESRA RAKYAT (RMR) | SPNB 2012 | Program ini diwujudkan bagi membantu golongan berpendapatan rendah seperti nelayan, petani dan keluarga miskin yang tidak mempunyai rumah atau tinggal di rumah usang (daif) tetapi mempunyai tanah untuk memiliki rumah sendiri yang sempurna dan selesa.
Harga pembiayaan di bawah akan diberikan subsidi sebanyak satu pertiga (1/3) daripada kos pembiayaan oleh Kerajaan Persekutuan sementara dua per tiga (2/3) lagi adalah pinjaman tanpa faedah yang berlandaskan konsep Qadr ul – Hassan.
Untuk maklumat lanjut mengenai skim ini, sila hubungi Jabatan Rumah Mesra Rakyat
di talian 03-2681 0180.
-
SYARAT-SYARAT PEMOHON
Warganegara Malaysia.
Pemohon mestilah berumur 18 hingga 65 tahun.
Pendapatan kasar seisi rumah tidak melebihi RM1,500 sebulan.
Tidak mempunyai rumah sendiri atau mempunyai rumah yang usang / tidak sempurna.
Mempunyai tanah / tapak yang bersesuaian dan tiada sekatan / cagaran ke atasnya. Jika tanah bukan kepunyaan pemohon, Surat Akuan / Kebenaran Berkanun dari tuan tanah diperlukan untuk membina dan menggadai tanah tersebut kepada SPNB.
Berkahwin atau, ibu / bapa tunggal yang mempunyai tanggungan. Proton Exora Bold Terbaru Dari Proton...Tengok je tak beli tak pe!!!



P/S : Beli iPhones iPads yang diminati kat sini.....Sold.my !!!

3 comments:

mfadzly said...

salam, saya ingin bertanya mertua saya tinggal di kuala lumpur dan menyewa di perumahan dbkl, mertua saya mempunyai sebuah rumah yang usang dan sebidang tanah sendiri untuk tapak rumah, hasrat mertua saya untuk tinggal di kampung tetapi rumah yang usang itu perlu di bina semula, jadi saya ingin bertanya adakah layak bagi mertua saya untuk memohon skim ini.

Anonymous said...

hai,,,nama sa aina,,ni num sa 0148711943,,saya tinggal bersama ngan urg tua sa,,mcm na nk apply perumahan ni,,,kini saya menyewa di sebuah flat sementara kami tiada tempat tinggal yang tetap,,,jadi tolong beri maklumat untuk saya memohon skim ini,,,harap pihak tuan dapat mempertimbangkan dan membantu saya

Anonymous said...

takkan yg ada tanah je dpt apply,bagaimana yg tak ada tanah boleh apply ke?sarikei,sarawak.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...